פרויקט שמש כפולה

כאשר חיים באקלים קר, בו השמש מופיעה רק בקיץ וגם אז היא לא ממש מחממת, אז מתחילים להעריך את החמימות וליהנות מהצבעים הבהירים.

הפרויקט "שמש כפולה" באשקלון נוצר עבור אנשים שמעירים את החמימות. לאלו שהגיעו להתחמם בקרני השמש הישראלית ובו בזמן ליהנות מהים המדהים שלנו.

גלריית תמונות
  • מיקום:

    אשקלון

  • שטח:

    90 מ"ר

  • ייעוד:

    דירה להשכרה לתקופות קצרות

בעלי הדירה

בעלי הדירה החליטו מראש להשכיר את הדירה ב – AIR B&B. מלכתחילה הם חלמו על חלל מואר, כזה שיהיה חמים ככל האפשר ויהיה נוח לשימוש. את השמש שחסרה לאנשים ממדינות צפוניות, הם רצו להכניס לתוך הבית, כך שתהיה תחושה של זריחה כל הזמן.  

מבחינת העיצוב, הבעלים אהבו את סגנון העיצוב הסקנדינבי שמאופיין בפשטות וקלילות ורצו שגם הוא יבוא לידי ביטוי, אך בהתאמה לבתים, לנוף ולמזג האוויר הישראלי.

העיצוב

המטרה של העיצוב הייתה לקחת את החוזקות הקיימות של המקום ולשלב את הדרישות של הלקוחות. לכן, המעצבת בחרה בדימוי נורדי נטרלי ושילבה מספר אלמנטים שמושכים את העין ומעלים את מצב הרוח במקום. המאפיין העיקרי בפרויקט היה הכיסא השקוף, "הבועה" של Eero Aarnio. הכיסא עומד ליד המרפסת ומכניס דרכו אור מבחוץ ובכך משפר את הנוכחות של השמש בתוך המבנה. הכריות הכתומות הבהירות על המושב מחזקות את הרושם עוד יותר. כך נוצרת שמש כפולה: אחת בחוץ והשנייה בפנים. שאר העיצוב מאופיין בסגנון נורדי קריר וזאת כדי להדגיש את האפקט השוטף של השמש. גווני האפור והמנטה הרכים מקיפים את הסלון בנגיעות ויוצרים תפאורה גרפית נהדרת בשחור-לבן.

הבניין בו נמצאת הדירה ממוקם על שפת הים באשקלון ושייך לפרויקט יוקרה עם בריכות ומרכז קניות קטן בקומת הקרקע. הנוף הפתוח מהחלון מכניס בריזה נעימה בשעות הבוקר והערב שמכניסה מיד לאווירה של נופש ותורמת לרוגע. הקרבה לים העניקה למעצבת השראה להשתמש בגוונים הדומים לצבעי המים, אך בשינוי קל כשהטורקיז הפך לירקרק עדין. 

צבעוניות

בחדר השינה השתמשה המעצבת בריהוט לבן ובקירות בצבעי טורקיז. כאן נושא היער הוביל במטרה לאפשר לקרני השמש שחודרות פנימה לשלוח את התיירים לחלומות עונג השחר וליצור תחושה של מנוחה וקרירות. גווני האפור הכתיבו את עיצוב חדר הילדים והכניסו עניין והתאמה לבנים ובנות. הצהוב פתר את בעיית החשיכה המאפיינת את חדרי הממ"ד ובנוסף הכניס אווירה של יצירתיות שתאפשר לילדים ליהנות מהחופש שלהם.

 

כל הצבעים בדירה נבחרו בקפידה ומתוך רצון להוביל לפורקן פסיכולוגי מקסימלי. הצורות המעגליות הרכות גורמות למוח להתעניין במרחב ולחוות אותו בצורה עדינה. הקווים הישרים עוזרים להבנת המרחב ולהתמצאות נינוחה. השימו בנושא עיצוב פנים מדעי עוזר לשלוט בתחום שהבעלים רצו ליצור אצל הלקוחות ובכך לקבל פידבק טוב ולהעלות את הרווחים מהדירה.

שילוב בין עולם העיצוב למדע

חיבור בין עולם העיצוב לבין המדע מוביל לבחינת המרחב בעיניים מקצועיות שמביאות בחשבון דברים שלא תמיד באים לידי ביטוי ברצונות הראשוניים. בחינה מדוקדקת של החלל, של תגובות האנשים שנכנסים אליו ומעוף עיצובי, הובילו את פרויקט שמש כפולה. התוצאה, תחושה של חופשה בלתי נשכחת, בתוך הדירה.

wave