עיצוב משרדים חברת סחלב

חברת "סחלב" היא חברה אשר מהווה גשר לישראל עבור מאות אלפי סטודנטים יהודים מרחבי העולם כדי לחזק את הזהות היהודית וליצור זיקה בינם לבין מדינת ישראל. כאשר החברה החליטה לעבור למשרד החדש, גדול יותר, נוח יותר, הם פנו עלינו עם כמה דרישות.

גלריית תמונות
  • מיקום:

    ירושליים

  • שטח:

    400 מ"ר

  • ייעוד:

    משרדים חברת תיירות

עיצוב המשרד החדש אמור להגביר מוטיבציה אצל עובדים לעשות את העבודה מכל הלב. ומצד שני לתת תחושה של חוזק, אמונה. אבל יחד עם זאת עיצוב המשרד אמור לבנות אווירה צעירה ודינאמית.

עליינו היה לעבוד על תכנון של מוקד טלפוני. שני אזורים נפרדים של מוקדים טלפוניים עבור התקשרות עם מדינות שונות. הדרישה ל CALL CENTER, הייתה לתכנן אותו פתוח אבל כזה, שלא יפריע לשאר העובדים, נוח להשגחה של אחראי משמרת, נוח למעברים, מספיק אינטימי, כדי שכל עובד ירגיש שיש לו מקום משלו, וכמובן התקנה של לוחות כתיבה עבור הישגים של העובדים המצטיינים.

עוד אחד מהנושאים החשובים עבור החברה היה תכנון של דלפק קבלה מכובד, כזה שידגיש את הסטטוס של חברה ויהיה דבר נכון עבור המבט הראשון של כל אחד שנכנס הינה.

ונושא האחרון – בניית אווירה נוחה ואפילו שמחה בחדרי עובדים, אשר לא יושבים במקדים טלפונים, כך שירצו להגיע בכיף למקום עבודתם.

קודם כל עבדנו על  תחושת הבטחון אצל העובדים. לשם כך שינינו ריצוף לעץ חמים – כזה שנראה אמיתי וגורם למוח לשכוח שאנו נמצאים בקומה גבוהה.

הדבר השני, אשר עובד טוב על תחושת הבטחון הוא בחירה של הצבעים "בטוחים". רוב הקירות צבענו בגוון אפור חם, כדי לתת הייטב את תחושה של מעטפת.

 

כנגד אפור הניטרלי השתמשנו בצבעים מחים הגורמים להעלות יצירתיות. צבע חרדל ידוע כגוון אשר מגביר קריאטיביות ועוזר בבניית יחסים טובים יותר. איך זה הוא צבע בוהק מדי, לכן ברוב החללים במבנה הלכנו אך ורק  על נגיעות קטנות. חוץ ממוקדים טלפונים, בהם משמרות עבודה קצרים והעובדים חייבים לעבוד ביעילות רבה. לכן שם הגברנו כמות של גוון חרדלי.

הנושא לא פחות חשוב בעיצוב משרד בו רוצים להגיע להישגים גדולים, הוא שימוש רב בצמחיה כי גורם לעמידות בסטרס. רמת הלחצים עולה במיוחד במוקדים טלפונים, בהם עובד נותן את כול כולו כדי לסגור עסקה.  לכן כאן השתמשנו בצמחיה ברמת הפרט, כלומר צמח בכל עמדה.

הגורמים החזקים לבניית תחושת יופי אצל בן אדם – הם תחושות של מסתורין ועניין. לשם כך השתמשנו בנושא של חלוקת חלל על ידי מחיצות קלות. משרביות – יצירות חלוקה אשר לא מפריה לכניסת אור, אבל יחד אם זאת מחלקות את החלל בצורה ברורה וגורמות לרצון להיכנס פנימה.

לבקשה של בעלים המשרד "לבנות סביבה צעירה ודינאמית"  מצאנו פתרונות קלים ולא יקרים. שימוש בבטון בשילוב עם גוון גרפיט, והכי חשוב, כוון אלכסונים בריהוט – כגורם לעלית דינאמיות ורצון להצליח.

כך, ניתן לראות שעיצוב משרד בנוי על קריטריונים מדעים עוזר לעובדים לבצע את תפקידיהם בצורה פרודוקטיבית יותר.

 

 

wave