עיצוב חנות "מעדנית BARILLI"

כאשר בעלי מפעל אוכל טבעוני החליטו לפתוח חנות ומעדניה, הם מצאו אזור אשר הכי מתאים לכך. במרכז הכרכור (אשר היום הפחה לעיר מלאה באוכלוסייה צעירה ודינאמית) ישנו מרכז לאוכל איכותי. כמה חנויות בוטיק, שמוכרים דברים לא טריוויאליים התרכזו להם בפינה אחת. אבל לא הייתה שם התייחסות לאוכל טבעוני. לפי מחקר שיווקי, האוכלוסייה שמגיע לקניות באזור – לרוב צעירים, היפסטרים, אנשים אם ארך חיים בריאים יותר.

 

 

גלריית תמונות
  • מיקום:

    קרקורת רח. המושב 35

  • שטח:

    45 מ"ר

  • ייעוד:

    מעדנית אוכל טבעני

 

עיצוב החנות יהיה אמור לשרת קונספט עיצובי המתאים לאוכלוסייה, להתאים לשאר חנויות בסביבה, להיות בולט מרחוק, לתת מענה על תחושה של "צעיר ודינאמי". להיות מצד אחד "שוק" עם הרבה מוצרים קטנים, ומצד שני לתת תחושה של יוקרה, כי רוב המוצרים אשר נמכרים בחנות – ייחודיים.

 יחד עם זאת, עיצוב החנות היה צריך לתת מענה  לצורך "איחוד" אוכלוסייה טבעונית ולשרת בית לטבעונים, עם בית קפה סמוך, הרצאות בנושא וכד.

 

פתרון מדעי-עיצובי:

כמענה לצורך להביא לקוחות לקצה של המתחם קניות השתמשנו בצבעים בוהקים (צהוב, כתום, סגול). אותם צבעים – יוצרים הפרשת מיץ בקיבה וגוועים רעב, בכך בעצם אנו גורמים לקניה מוגברת על ידי לקוחות.

גודל החנות יחסית קטנה (כ 50 מטר). כדי שריבוי מוצרים לא יגרם לתחושת חונק, הוספנו תאורה רבה בכמה צורות. בשל זאת הרחבנו את המקום ויזואלית והדגשנו את המוצרים כך שיראו אותם טוב יותר. בנוסף לכך, תאורה בגוון 4000 K, אשר נותנת תחושה של אור יום, נבחרה למקום כמרעננת וגורמת להיות לאנשים אנרגטיים יותר, מה שמאוד מתאים לאנשים אשר בוחרים בארך חיים בריאים.

כדי לתת למקום להשתלב בעיצוב של חנויות אחרים, ולתת תחושה של "שוק" הלכנו על ריצוף בסגנון מזרחי. איך יחד עם זאת המון אלמנטים בגוון שחור מוסיפים לאווירה יוקרתית ומרגיע קצת את הצהוב הבוהק.

 

עוד נושא חשוב – שימוש בצמחיה רבה. חוץ מזה שצמחיה מוסיפה חמצן לחלל בעיצוב חנות מסוג זה צמחיה היא גם כלי שיווקי. היא נותנת תחושת רעננות, כי ירוק כחלק מהטבע – לשדר קרבה לשדות (כלומר הכול טרי בחנות זו).

 

כמובן גם מרצ'נדייזינג נכון – עוזר למכירות. בגובה העיניים עומדים דברים, אשר רוצים למכור יותר.

עם העיצוב הנכון, אשר בנוי עם הבנה שיווקית ועם שימוש במדע, מייד אחרי פתיחה החנות אפכה לפופולרית. העיצוב החנות אזר להפוך את המקום לבית עבור כל מי שרוצה לשמור על תזונה בריאה יותר.https://www.facebook.com/BarilliMarket/

 

 

wave