סטיילינג לעליית מכירות

מה הכי חשוב במוקד מכירות טלפוני? האווירה! ברגע שתאמינו שאתם מסוגלים להגיע להישגים גבוהים – תגיעו אליהם. איך זה עובד? לעיצוב פנים המבוסס על המדע יש את כל התשובות.

אם אף אחד לא חשב על נראות המשרד – יהיו לזה השלכות רבות: עובדים שלא מצליחים להחזיק הרבה זמן בחברה, מנהלים שרואים עבודה כי טירונות קשה, הפסקות  שהופכות למלחמות כי כולם מנסים להוריד עצבים שצברו במהלך העבודה… בקיצור, לא פשוט.

להפוך משרד מלא זעם, למקום שלוותי ורגוע, בו אין תחלופת עובדים מהירה וכול אחד נהנה להגיע למקומו – זו היא מטרה שעבורה גויסו מעצבים מSDLab. והינה שיטות שהשתמשנו בהם כדי להגיע לתוצאה רצויה.

גלריית תמונות
  • מיקום:

    פורקס – בני ברק

  • שטח:

    150 מ"ר

  • ייעוד:

    מוקד מכירות

אפקט פיגמליון

אפקט פיגמליון מדבר על תהליך חברתי בו האינטראקציה בין האנשים יוצרת מציאות. דרך יצירת סביבה נינוחה ושילוב של נקודות השפעה קריאטיביות בשדה הראייה, העובדים מאמינים ביכולות שלהם והתוצאות של המוקד במרחב החדש – טובות יותר. המטרה בפרויקט הייתה ליצור סביבה אפקטיבית, בה העובדים יאמינו ביכולות של עצמם ומכאן הביצועים גבוהים יותר.

צבעוניות ניגודית

במוקד פורקס בחרנו בצבעוניות עליזה על בסיס לבן (הרקע המושלם להקפצת הדגשים שחשובים באמת). מצד אחד, העובדים יכולים להתמקד בעבודה תודות לשולחן עבודה פחות צבעוני. מצד שני, כאשר העובדים מסתכלים מסביב, ישנם מספיק דגשים בהם העין יכולה לעצור ולנוח. בנוסף לכל אלה נבחר הריצוף האפור שמעניק תחושת ביטחון ויציבות.

ריהוט משתלב

בחירת הרהיטים נעשית גם תוך שימת דגש על משמעות מדעית. השולחנות שבצבע הקירות נותנים תחושה של מרחב ויזואלי גדול יותר. הכיסאות מתאימים גם לישיבה נוחה ונבחרו בקפידה כך שהם יאפשרו לעיניים ולעובדים לחוש נינוחות מנטאלית.

 

נקודות מנוחה לעין

במוקדים הטלפוניים ישנו אתגר לא פשוט של שיחות שאינן נעימות. העובדים יכולים לקבל גם תגובות שאינן חיוביות ואפילו פוגעות. למרות זאת, לאחר שיחה קשה, עליהם להמשיך לעבוד, להתקשר ללקוח הבא עם חיוך ולהישמע מאושרים כדי לסגור עסקה. עובד אשר עבר שיחה לא נעימה יחפש את הדברים שירימו את מצב רוחו. במוקדים רבים הישיבה נעשית בקובייה אפורה, מה שלוקח את האנרגיות מהעובדים והדבר מתבטא בין היתר גם בייאוש ותחלופה גבוהה של הצוות.

במקום להיצמד לסביבה המוכרת שמאפיינת את מוקדי המכירות, בחרנו בפרויקט ליצור סביבה נינוחה ולהתייחס לשלוש רמות שונות:

  1. סביבה מקומית – יצירת עמדה אישית נעימה לישיבה ושתאפשר להתמקד בשיחה ובמטרה.
  2. סביבה אזורית – יצרנו פינה של מספר עמדות, גם הן נעימות ומעודדות את ההצלחה המשותפת.
  3. סביבה כללית – בחנו את המוקד כולו ויצרנו נקודות שירגיעו את העין ויעלו את מצב הרוח.
צמחיה רבה

עבור עין עייפה, אחת מנקודות המנוחה המשמעותיות היא צמחיה. לאחר שמונה שעות עבודה (ופחות) העובדים באופן טבעי מתעייפים. הצמחייה מצליחה להוציא מהר מהלחץ. הצבע הירוק, העשרת החלל בחמצן וצורת הצמחייה, כל אלו יוצרים נקודות רוגע ומפחיתות סטרס.

אקססוריז מעוצבים

כל האקססוריז שנכנסו לחלל נוצרו על ידי מעצבי מוצר ידועים (Yulia Poliakov, Adir Yakoby, Shay Pery, Sigaluna,). הבחירה המוקפדת בכל אחד מהפריטים שנכנסו למוקד השיגה שתי מטרות:

  1. סטטוס – המקום נראה מרשים, נעים להיכנס אליו והעובדים מרגישים שהם עובדים במקום עם סטטוס גבוה ולכן מבצעים את עבודתם טוב יותר.
  2. לכל פרט יש מראה ייחודי ומעניין. ברגע שהעובד נח העין שלו זזה באופן ספונטני בין האובייקטים המעניינים שנבחרו וכך נוצר שחרור לחצים נפשיים, גם בלי להתכוון לכך.
לסיכום

כל האלמנטים המדעיים שהשתמשנו בהם בתהליך עיצוב מוקד המכירות גרמו לייעול. נדרשו פחות משאבים פנימיים כדי להגיע לביצועים הנדרשים ויותר משימות בוצעו בהצלחה. במילים אחרות: העלנו את רמת ההישגיות של עובדי המוקד, את מידת שביעות הרצון והשארנו במקום עובדים מרוצים וחברה מרוצה.

wave